Doorbreek denkpatronen Speel The Fundraising Game

Doorbreek denkpatronen Speel The Fundraising Game

Wat was het ontzettend gaaf om bij Oxfam-Novib de kaarten van de Fundraising Game te testen.

The Fundraising Game is een werkvorm waarin je samen met je collega’s creatief aan de slag gaat met de invulling van een (fondsenwervende) campagne. De criteria krijg je aangedragen d.m.v. 6 type kaarten: triggers, kanalen, momentum, doelgroepen, product/dienst en het doel van de campagne. Doordat je deze ad-random trekt ontstaan er interessante combinaties waardoor je buiten de geijkte paden moet gaan denken. In een paar uur tijd heb je verschillende invalshoeken voor je campagne en kan je de beste fit eruit halen of meerdere scenario’s testen. Erg leuk, inspirerend en goed voor het teamgevoel.

Voorbeeld

Situatie: samensmelting van 2 afdelingen waarbij voor beide afdelingen een nieuwe manier van denken nodig was. Na een korte presentatie over de samenvoeging van de afdelingen en de start van de pilot periode kwam het leuke deel: creatief aan de slag.

Opdracht: maak groepjes van 2 a 3 personen en bedenk een nieuwe fondsenwervende campagne. Niet zomaar. Je krijgt de criteria aangedragen zoals een trigger, doel van de campagne, je doelgroep, je product/dienst, een moment en het kanaal/medium. Doordat je deze niet zelf invult maar aangedragen worden ontstaat een situatie waarbij je out of the box moet denken.

De getrokken kaarten:
Bedenk hierop een nieuwe campagne…

En wordt je al creatief. Ik ben benieuwd, stuur maar door!
Of wil je zelf the Game spelen… let me know, dan maken we hem op maat voor jouw organisatie.
patricia@hetgoededoelenmeisje.nl