Contentmarketing

Contentmarketing

Vorige week ben ik gestart met de Mastercourse Contentmarketing bij het NIMA. Erg interessant en ook een behoorlijk Eye-opener voor een doorgewinterde fondsenwerver. Daar waar wij vooral vanuit conversie denken, de boodschap zenden (en natuurlijk afgestemd op de motieven van de donateurs), ging hij voor mij even andersom….

Content aanvliegen vanuit het SEE, THINK, DO, ACT principe van Google.

In het kort bestaat het STDC-model uit 4 fases:

  1. See: de persoon komt voor het eerst in contact met jouw bedrijf.
  2. Think: de persoon erkent zijn behoefte en gaat actief op zoek naar een oplossing.
  3. Do: de persoon staat op het punt om te converteren in een klant en wil de oplossing hebben.
  4. Care: de fase na de aankoop waarin je zorgt dat de klant zo lang mogelijk bij je blijft.

Hoe lang een fase duurt en hoe snel iemand hier doorheen loopt, verschilt heel erg per branche. Voor ons als fondsenwervers een waardevol systeem om niet gelijk die donatie of giftverzoek te doen, eerst te betrekken, zichtbaar te zijn en hiervoor hebben we die NAW’s nog niet nodig he. Dan een eerste snuffelactie moet een nieuwsbrief, of een download en dan daarna de relatie op te bouwen en meer klantdata te vragen.

Ik ga het de komende periode uitwerken en uittesten…
Keep you posted.