Actueel

Blog: Fondsenwerving in tijden van de Corona-crisis

Heb jij de Rutte-mentaliteit als het aankomt op fondsenwerven ten tijde van de Covid19-crisis? Durf jij NU te investeren in fondsenwerving en tegelijkertijd te hervormen…. Meer hierover in het blog van @HetGoededoelenmeisje over Fondsenwerving in tijden van crisis.

Read More »

BLOG: Fondsenwerving heeft baat bij een sterk merk

Geven is een persoonlijke actie. Als organisatie/ fondsenwerver spreek je tot het hart van je donateurs, niet het hoofd. Donateurs kiezen voor een goed doel en doneren op gevoel. Dat is waar het hebben van een sterk, onderscheidend verhaal binnenkomt. Een powerstory die authentiek en sterk genoeg is om gedrag en communicatie zowel buiten als binnen te sturen. Een sterk merk geeft hier invulling aan. Kijk maar eens naar Nike, De Efteling en Tesla.

Read More »

BLOG: Fondsenwerving op orde met jaarplannen

De basis voor een fondsenwervende jaarplan is het meerjarenbeleidsplan van de organisatie. Deze wordt vaak voor een periode van 3 a 5 jaar gemaakt en geeft de visie van de organisatie weer voor de komende periode.  Dit plan bevat naast de visie vaak een SWOT-analyse en de stip op de horizon waar de organisatie naar toe wilt werken. Per afdeling staat beknopt een omschrijving van hoe deze visie zich vertaalt met op hoofdlijnen de te verwachte doelstellingen en investeringen.

Read More »

Workshop Donor Journey Mapping

Identificeer de WOW momenten voor JOUW organisatie en JOUW donateurs. Meld je aan voor de workshop Donor Journey Mapping speciaal ontwikkeld voor marketeers, fondsenwervers en communicatie professionals werkzaam binnen de charitatieve sector. Op een leuke en interactieve wijze leer je wat een donor journey is, welke voordelen JIJ eruit haalt om deze op te stellen en kun je je communicatie en contactmomenten optimaal inrichten voor JOUW organisatie en JOUW donateurs.

Read More »

BLOG: Stuur je donateurs eens op een reisje

Tijdens de coronacrisis zien veel organisaties dat de korte termijn doelstellingen moeilijker te realiseren zijn. Donateurs zijn door de onzekere toekomst minder happig op doneren. Organisaties die werken aan een duurzame relatie en die klantbeleving hoog in het vaandel hebben, staan steviger in hun schoenen. Hoe, dat lees je in dit blog

Read More »

Doorbreek denkpatronen Speel The Fundraising Game

Wat was het ontzettend gaaf om bij Oxfam-Novib de kaarten van de Fundraising Game te testen.
The Fundraising Game is een werkvorm waarin je samen met je collega’s creatief aan de slag gaat met de invulling van een (fondsenwervende) campagne..

Read More »

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken

Na veel wikken en wegen ben ik het Goededoelenmeisje gestart.

Wie is het Goededoelenmeisje zal je denken, nou dat ben ik dus. Met het Goededoelenmeisje bundel ik alle activiteiten die ik doe en ontwikkel voor jou en andere fondsenwervers. Waarom zal je denken. Dat ga ik je vertellen…

Read More »

Uitgelicht! Training Jaarplan Fondsenwerving

Elke fondsenwerver heeft ermee te maken. De jaarlijks terugkerende jaarplannen. Hoe bouw je nu een goed jaarplan op. Waar moet je allemaal rekening mee houden, wat zijn de nieuwe ontwikkelingen, hoe moet ik hier rekening mee houden.
Ik ga je helpen.

Read More »

Koffie-sessies

Wie mij kent, weet dat ik verzot ben op Latte Macchiato. Maar ook dat ik graag help en meedenk. Dat krijg je als vakidioot. Wil je vrijblijvend brainstormen over innovatie, een vernieuwde strategie, reorganisatie of gewoon je idee/ campagne toetsen. Ik help je graag, geheel vrijblijvend onder genot van een Latte Macchiato.

Read More »